niedziela, 20 sierpnia 2017

W wolnym czasie ... 39

W końcu sięgnęłam po "Walkirie" Paula Coelho. Nie wiedzieć czemu, omijałam ją, choć dostrzegłam ją na bibliotecznej półce już dawno temu. 
Książka jest pełna przemyśleń i drogowskazów życiowych typowych dla twórczości Coelho. Autor opowiada w niej o doświadczeniach które go spotkały podczas podróży, którą odbył w towarzystwie żony, w  poszukiwaniu tytułowych Walkirii i ich nauki, aby nawiązać kontakt ze swoim Aniołem. 
Bardzo dużo Autor nawiązuje do swoich wcześniejszych doświadczeń, które opisał w innych swoich książkach. Opisana historia zapewne dostarczy wielu informacji o duchowej drodze autora (Coelho pisze w pierwszej osobie, więc czytelnik pozostaje w nieświadomości w jakim stopniu to co czyta jest fikcją a  w jakim stopniu prawdą). 
Sama historia mnie nie zauroczyła. Daleko jej do moich ulubionych pozycji autora. Nie będę oryginalna jeżeli powiem że są to "Alchemik", "Weronika postanawia umrzeć" i "Podręcznik wojownika światła". 
Jeżeli ktoś jest wielbicielem twórczości Coelho, nie powinien omijać tej pozycji, chociażby ze względu na poznanie ciągłości drogi jaką przemierza autor i przemian jakie w związku z tym są jego udziałem. W końcu nie wiadomo do czego będzie nawiązanie w kolejnych pozycjach. 
Jednak nie poleciłabym tej książki do przeczytania, jako pierwszej pozycji tego autora. Zdecydowanie bezkonkurencyjny pozostaje "Alchemik", który rozbudzi chęć do poznania twórczości P. Coelho. Kolejną pozycją autora którą polecam jest "Weronika postanawia umrzeć" która daje dużo do myślenia nad tym co jest dla nas prawdziwie cenne w obliczu możliwości utraty tego wbrew naszej woli. Jako wisienkę na torcie polecam "Podręcznik wojownika światła" - zbiór niezależnych, a przy tym spójnych refleksji i wskazówek na temat naszych wyborów. Często do niej wracam i wciąż znajduję coś dla siebie. 

Do napisania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz