środa, 16 sierpnia 2017

Niemowlęce buciki sernikowo-malinowe

Buciki dla niemowlaka (roz. 0-3 miesiące), wykonane na drutach, w kolorach przypominających sernik z malinami.


Użyłam wełny DROPS Baby Merino (100% wełny merynosa). Tej samej, z której zrobiłam wcześniej ażurowy sweterek . Robiłam na drutach 3,25 i szydełkiem 3,00 (szydełko jest potrzebne tylko do wykonania pętelki na guziczek). Zużycie włóczki wyszło niewielkie: różowy (nr.07) 8 gr i żółty (nr.04) 5 gr. Do tego jeszcze 4 guziczki.
Wzór z którego korzystałam to Saartje's Bootees dostępny za darmo na Raverly.

Wzór nie jest skomplikowany i buciki robi się bardzo przyjemnie. Przy tej wielkości efekty widać niemal od razu. 
Korzystałam z danych podanych przez autorkę wzoru. Z mojej próbki, w porównaniu do wymiarów podanych we wzorze, różnica była tylko kilku oczek (ze wzoru wychodził większy). Wolałam zrobić minimalnie większe niż mniejsze. 

Zupełnie inaczej podeszłam do wykonania bucików. Robiłam metodą bezszwową, w okrążeniach. Może to więcej pracy niż wykonywanie robótki w rzędach (zwłaszcza dodawanie i odejmowanie oczek w takim maleństwie), ale po pierwsze od razu widać kształt i wielkość udziergu, a po drugie nie trzeba go później zszywać. To plusy dla dziewiarki. Dodatkowo maluszka nie uwiera żaden szew, ani w podeszwie, ani przy pięcie. 
Jeśli ktoś będzie robił te buciki, to proponuję wykonać je metodą bezszwową, w okrążeniach.
Autorka wzoru zastosowała ścieg francuski do całości robótki. Ja wykorzystałam go pod sam koniec, przy zmianie koloru i do paseczków (części wykonane żółtą wełną). Dzięki temu brzegi bucików i paseczki się nie zwijają. Do części bazowej (z różowej wełny) użyłam ściegu dżersejowego (pończoszniczego).

Tak powstał słodki komplecik:


Ponieważ wełny nadal zostało wcale nie mało, to pewnie powstanie coś jeszcze sernikowo-malinowe.

Do napisania.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz