wtorek, 18 października 2016

Opaska zachodzące słońce - opis wykonania


Opaska spełnia się znakomicie. Noszę ją gdy jest za ciepło na turkusowy kapelusz, a za zimno by chodzić z odsłoniętymi uszami. Jest dosyć szeroka. W najszerszym miejscu ma 9 cm szerokości i przypomina mi pas turbanu w fantastycznych kolorach. Jest to jedna z tych ekspresowych robótek, a kolorowa włóczka nie pozwala się nudzić. 

Opis wykonania:
 p - prawe,
 l - lewe
 b - brzegowe (wykonałam 4 o wzorem ryżowym - rz. parzysty: p,l,p,l rz. nieparzysty: l, p ,l ,p.)
M - marker
n - narzut
Opaskę robiłam od środka. Nabrałam na pomocniczy łańcuszek 32 o. (9 cm) -  użyłam drutów nr 3,5 mm. 
I rz: 4 b /M/n /2 razem na lewo/  p / 2 razem na prawo / n /M/ 4 b ;
II rz: 4b/M/ l /M /4b;
powtarzamy rzędy I i II do 5 rzędu.
5 rz: 4 b/M/ n/ 2 razem na lewo/ 2 razem na lewo /p/ 2 razem na prawo/ 2 razem na prawo/ n/ M/ 4b;
Powtarzamy rz. I-4.  Powtórzenia 5 rz. stosujemy w rzędach: 10, 14, 20, 24, 30, 34, 40, 44, 46, 48, 
54 rz: (nie wykonujemy narzutów) 4b /3 razem/4 b;
58 rz: 2 razem na lewo z 3 i 4 o b - analogicznie od drugiego brzegu ;
59 rz: 2b/ l /2b
60 rz: 2 b/ 3 razem/ 2 b
61 rz: 2b/ l /2b
62 rz: 1b/ 3 razem /1 b
63 rz: 1b/ l /1b
64 rz: 3 razem
pomiędzy rzędami przerabiamy tak jak rzędy I - II. 
Następnie nabieramy oczka likwidując prowizoryczny łańcuszek i przerabiamy wg. wzoru, tylko w przeciwnym kierunku.
Na koniec wykonujemy z każdej strony łańcuszek szydełkowy z 25 o. do wiązania opaski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz